SEO – į ką atkreipti dėmesį 2024 metais?

kaip optimizuoti svetaine

Mano įžvalgos persipynusios su kitų specialistų spėjimais ir didesnių įmonių duomenimis, į ką ypatingai atkreipti dėmesį kitais metais optimizuojant svetainę.

Bet prieš tai esminiai dalykai: šios įžvalgos nereiškia, kad nebereikia išpildyti optimizavimo pagrindų. Jei tarkim svetainei reikia techninio remonto, susitvarkykime tuos pagrindus kaip prioritetą ir tada jau žaiskime su tendencijomis ir testuokimės, kas suveiks konkrečiu atveju.

1. Paspaudimų paieškos rezultatuose gali mažėti, net jei kils reitingas

Google ne apie viską praneša ir dažnai yra vykdomi atnaujinimai paieškos rezultatų išvaizdoje/pateikime vartotojui. Pokyčiai atima paspaudimus, nes organiški rezultatai pavažiuoja vis žemiau. Atsakymai į paprastus klausimus generuojami pačio google ir žmonėms net nebereikia atsidaryti svetainės. Nors pats faktas nėra naujas, bet nusiteikime, kad įgaus vis didesnį pagreitį.

2. Teisingai naudokime dirbtinio intlekto paruoštą turinį

Žmonės dažnai klaidingai interpretuoja kaip Google vertina AI turinį. Jie mano, kad google yra visiškai OK su tuo, bet štai Google prašo prie autoriaus parašyt, kad prisidėjo AI, kas dažnai nėra daroma. Google niekada atvirai nesakys, kad jie yra prieš AI, bet pilna atvejų, kad svetainės greitai gavę matomumo taip pat greit jį praranda. Tik apie tai jau nebe taip plačiai kalbama kaip, kad buvo giriamasi apie naujus skaičius.

Jei tavo straipsnį gali gerai parašyti AI gali būti, kad tau pačiam net neverta to daryti. Na pavyzdžiui, ar kiekvienam stomatologui reikia rašyti straipsnį apie dantų valymo svarbą? Ne.Tai ir apsvartykime ar reikia to turinio apskritai, jei visgi taip, tada atkreipiame dėmesį į autorius. (Ši įžvalga paremta Aleyda Solis podcasto interviu)

Beje, jei tekstas rašytas tavo, o foto ruošta dirbtinio intelekto, reiktų taip ir pažymėti, nes dirbtinio intelekto ruošto turinio negina autorių teisės, jau ir prasidėjo teismai šia tema JAV. Tad patarimas toks: jei pažymi, kad dalis kurta AI, tai padeda apginti tą dalį, kurią ruošei pats.

3. Asmeninio prekės ženklo svarba

Google turi atpažinti, kad straispnį rašė žmogus. Jie ieško human content ir kad padėtume, transliuojame EEAT (experience, expertise, authoritativenes, trustworthines). 

Taip pat google pradeda rodyti socialinių tinklų profilių sekėjų skaičių paieškoje, tai kad ir kokia tai vanity metric vistiek pripažinkime, kad paieškoje siūlant video iš profilio su 59 sekėjais ir 5900 sekėjais, daugiau paspaudimų sulauks pastarasis. 

Asmeninis prekės ženklas taip pat bus svarbus gaunant galimybę pasisakyti kituose tinklalapiuose, duodant interviu ir t.t., taip google pamatys, kad esate tikras žmogus ir esate svarbus. Žinoma, jie sako, kad sekėjų skaičius nėra reitingo faktorius, bet ar tai yra paspaudimo faktorius naršančiam žmogui? Atsakykime patys sau.

4. Interakcijos (paspaudimai, paskrolinimai) svetainėje - svarbu

Nutekėjo google dokumentai, kurie įrodo, kad paspaudimų skaičius ir pan. yra svarbūs. Pasirūpinkite, kad atradę bet kurį jūsų svetainės puslapį, žmonės norėtų pirmiausia ant jo paspausti paieškoje (rašom gerą title, meta desc.), o užsukę paskrolinti žemyn ir paspausti kokį nors mygtuką ar nuorodą. 

Kadangi vidinis susietumas ir taip svarbus SEO faktorius, tai čia tiesiog užtikriname, kad paskaičius kokį blogo įrašą, lankytojui būtų pasiūlytas dar vienas, bus kvietimas veikti. Iš esmės padarykite taip, kad žmogus iškart nespaustų back mygtuko į paiešką ir kažką paveiktų svečiuose.

5. Temos yra naujieji raktažodžiai

Čia galima ginčytis kiek tik nori, bet jau nenuneigiama, kad topical authority yra svarbus reikalas, kurio negalima ignoruoti.

Topics are the new keywords, Topical authority is the new page rank – sako Reforge, o aš sutinku. 

Vis dažnesni pasidalinimai, kaip vienas straipsnis reitinguojasi daugybei tos temos raktažodžių, nors jie ir nepaminėti tekste. Čia mano patarimas toks, kad išsigryninat savo temas ir dirbat ant jų, senas geras blogo formatas, kai rašai ką tik nori ir skaitytojui pažeri temų popuri, gali nebeveikti. 

Su savo klientais darau taip – kuriam topical authority, bet ir nepamirštam raktažodžių. 

6. Dėmesys (nepopuliariems) tinklaraščiams

Kalbu apie hidden gems. Google vis daugiau dėmesio skiria turiniui, paremtu tikra patirtimi ir čia jiems pasitarnauja forumai, socialiniai tinklai, blogai. Apskritai matau vis daugiau spėlionių, kad long form content vėl taps populiarus. Manau, jis visada turėjo savo tikslinę auditoriją, bet kaip bus, pamatysime, tik jei jau pirštai niežti kalti išsamius tekstus tinklaraštyje, tai tikrai leisk sau 🙂

7. Vidinis susietumas

Šitas aspektas visada buvo svarbus, bet pagaliau turiu duomenų paremti savo teiginius. Reforge teigia, kad svetainės puslapiai su 8+ vidinių nuorodų gauna 300% daugiau matomumo. Šis faktas paremtas duomenimis iš 10M URL. Tokių skaičių negali ignoruoti, tiesa?

Tai ką daryti: išsirenki svarbiausius puslapius ir žiūri, kas logiškai siejasi tarpusavyje ir dedi nuorodas, ir jei reikia (garantuotai taip ir yra) rašai tinklaraščio įrašus.

8. Youtube kanalas

Google neriasi iš kailio parodyti kuo daugiau youtube video paieškoje. Kartais tas pats video paieškos rezultatuose išrodomas daugiau nei kartą. Manau ši taktika tikrai ne visiems, bet gali suveikti tam tikrose srityse. Verta apsvarstyti. 

Aš pati gal ir nebūčiau teikusi tokio pasiūlymo, bet Lily Ray dalinosi, kad jos agentūra aktyviai jį taiko ir pasiteisinimas tiesiog fantastiškas

Kas pasiteisino iš mano pasiūlymų parašysiu už metų. Vienas specialistas dalinasi, kad jo spėjimai iš 2018 pasitvirtino tik dabar, matysim kaip bus su manuoju.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos