google algoritmo pokyčiai per 2023 

google algoritmas

Per 2023 metus google paskelbė apie 9 didžiuosius algoritmo atnaujinimus.

Visgi verta paminėti, kad pokyčių buvo tikrai daug daugiau, bet ne apie visus google šneka garsiai ar mato prasmės skirti jiems viešo dėmesio.

Algoritmo pokyčių metu arba po jų galima pastebėti pakitusį tinklalapio lankomumą. Džiugu, jei jis auga, bet būna visaip. Patys google tai prilygina TOP filmų sąrašui. Kritęs lankomumas nebūtinai reiškia, kad svetainėje kažkas ne taip. Gali būti, kad atsirado geresnių tinklapių / turinio ir dėl šios priežasties tavo svetainės puslapis “pavažiavo” žemiau. Visai kaip nutinka filmų top’e. Daugiau turinio – daugiau konkurencijos.

Svarbu:

  • Google lyg tarp kitko lapkričio mėnesį pasakė, kad jau kelis mėnesius veikia jų hidden gems sistema. Tie paslėpti lobiai slypi forumuose, socialinėje medijoje ir nežinomuose bloguose. Plačiau šia tema bus mano įraše apie 2024 prognozes.
  • Vis svarbesnis tampa EEAT signalų integravimas (experience, expertise, athoritativeness, trustworthiness). Svarbus momentas – tai, kad šiuos aspektus atitinkate, dar nereiškia, kad juos ir parodote.
  • Bet kokie pagudravimai galiausiai atsisuka prieš patį gudrutį ir kenčia lankomumas (nors jis ir taip mažėja dėl to, kaip rodomi paieškos rezultatai). Verčiau jau susikaupti ir daryti viską kokybiškai, kad nereiktų jaudintis po kiekvieno algoritmo pokyčio. 
  • Nutekinti dokumentai iš google teismų parodė, kad paspaudimai visgi svarbu ir nors jie tai neigdavo, laikas oficialiai įtraukti šį aspektą į strategijas.



Esminiai atnaujinimai - core update

2023 metais esminiai google aloritmo atnaujinimai vyko keturis kartus: kovą, rugpjūtį, spalį, lapkritį.

Šiems atnaujinimams google nesuteikia smulkmeniškos medžiagos, tačiau, ką jie pasako, tai kad net patobulinus svetainę / turinį tinklapis nebūtinai atgaus senąjį lankomumą (jei buvo neigiamai paveiktas), arba atgaus jį tik po kito esminio atnaujinimo, t.y. po kelių mėnesių.

Kad išvengti pasekmių google siūlo susipažinti su informacija apie tai, ką jie laiko naudingu, patikimu ir pirmiausia žmonėms (ne algoritmui) skirtu turiniu, taip pat detaliai išanalizuoti, kurie puslapiai buvo paveikti.

Štai po kovo atnaujinimo Amsive Digital duomenys parodė, kad po šio atnaujinimo labiausiai išlošė e-komercija ir ypač didieji žaidėjai, kaip Amazon, eBay, o labiausiai nukentėjo žodynai. 

Visgi aiškių aspektų išskirti nepavyko, į ką būtent buvo nutaikytas algoritmo pokytis. 

Po rugpjūčio atnaujinimo tie patys Amsive Digital išskiria laimėtojus – UGC (user generated content) tipo tinklalapius. 

Pvz. Reddit gavo milžinišką lankomumo šuolį ir kiti mums puikiai žinomi socialiniai tinklai, kaip insragram, facebook, pinterest. 

Taip pat daug lankomumo gavo sveikatos temų, valstybiniai, edukaciniai tinklalapiai.

Taigi, matomumo įgavo tinklalapiai demonstruojantys tikrą patirtį – experience. (Dalis EEAT signalų). O tai ypač aktualu atsiliepimų / apžvalgų tipo tinklalapiams, kelionių blogams.

Pralaimėtojai šįkart buvo tinklalapiai užsiimantys parazitiniu SEO, turinio fermos, dalis naujienų portalų, lyrics’ų puslapiai.

Po spalio atnaujinimo SemRush rašo, kad top20 pozicijų užėmė net 22% naujų URL. Vadinasi būtent tiek seniau ten buvusių URL prarado reitingą. 

Apžvalgos/ atsiliepimai - reviews

Per 2023 ši google atsiliepimų reitingavimo sistema buvo atnaujinta net tris kartus. Ateity ji bus tobulinama nuolat ir atskirų pranešimų nebebus. 

Iš esmės, tai liečia tinklalapius, kurie rašo atsiliepimus apie produktus, filmus ir t.t. Ir pan. Ir kiek parodė pokyčiai reitinge, tai laimi tie, kurie geba parašyti taip, kad išties parodytų savo realią patirtį su aprašomu dalyku. 

Tai galima padaryti vartojant tam tikrus žodžius, darant savo originalias nuotraukas ir, mano manymu, atkreipiant dėmesį į tam tikrus niuansus pavyksta natūraliai, jei iš tiesų rašai atsiliepimą iš patirties, o ne iš internete surinktos informacijos. 

Naudingas turinys - helpful content

Šis atnaujinimas pirmą kartą paleistas dar 2022 metų viduryje ir yra nusitaikęs į svetaines, kurios nėra naudingos vartotojui ir yra labiau orientuotos įtikti paieškos sistemoms ir turinys rašomas vardan reitingo (SEO tekstai 🙂 ).

Po šio atnaujinimo nukentėjo:

  • Svetainės, kurių namų puslapiai neturėjo info ir konteksto apie brendą, tik straipsnių ir affilaite nuorodų;
  • Svetainės su daug skirtingų temų, kai jos liečiamos tik paviršutiniškai;
  • Svetainės su apžvalgomis, kurioms buvo naudojama info rasta online, o ne tikra patirtis;
  • Svetainės su prastu UX.
 

Čia labai svarbus momentas tas, kad jei google nusprendžia, kad vienas svetainės puslapis yra nenaudingas, pasėkmės jaučiamos visai svetainei, ne tik tam puslapiui.

Tad, jei jauti, kad bogo įrašas silpnas, gali būti jo geriau visai nepublikuoti. 

Šlamštas - spam update

Šis atnaujinimas yra nuolatinis google sistemoje ir apima labai daug sričių. Google patys yra išsamiai aprašę, ką jie laiko spam.

Trumpai tariant tai puslapiai, kurie užsiima šiomis praktikomis:

  • Cloaking (lankytojui rodomas kitoks turinys, nei paieškos sistemoms)
  • Doorways (patenkama į kitą puslapį)
  • Nuhackintas puslapis
  • Paslėptas tekstas ar linkai
  • Raktažodžių padauginimas
  • Linkų spamas 
  • Vogtas turinys

 

Tema plati ir prašosi atskiro įrašo, tad čia neišsiplėsiu, bet atkreipkite dėmesį, kad google vis plečia šį atnaujinimą kasmet ir pajungia naujas kalbas.

Kitos naujienos

Kaip gi be dirbtinio intelekto paminėjimo tarp 2023 naujienų. Google, kaip atsaką ChatGPT, paleido Bard įrankį. 

Ir kita su tuo susijusi naujiena yra Search Generative Experience (SGE). Paprastai tariant, tai dirbtinio intelekto sudarytas atsakymas į googlinamą frazę. Ši naujiena kiek gasdina tinklalapių turėtojus, nes mažės paspaudimų – juk nebereiks spausti ant konkretaus paieškos rezultato. Visgi aš dar pernelyg nepergyvenčiau šiai dienai.

Pabaigai - reality check

Yra daugybė internetinių svetainių, kurios turi puikų reitingą ir nesekdamos trendų ir nesiimdamos neaiškių praktikų. O jei tavoji niekaip neaplenkia konkurento, reikia būti sąžiningam pačiu su savimi. Ar tikrai aukščiau esantys rezultatai nėra geresni, nei tavo puslapis?

Jei nelieti savo tinklalapio metus laiko (ar apskritai niekada), o konkurentai pluša išsijuosę reguliariai rašydami kokybiškus tekstus, kelia originalias nuotraukas, renkasi aukštos vertės nuorodas (rūpinasi išoriniu SEO), tai ir nereikia stebėtis, kad nepavyksta aplenkti ar “staiga” buvo prarasta vieta reitinge. 

Na ir pabaigai priminimas, kad visi svarbesni įvykiai yra rodomi google tam dedikuotame puslapyje 

Facebook
LinkedIn
Kategorijos