Tekstų ilgiai tinklalapiuose

tekstu ilgis tinklalapiuose

Tekstai tinklalapyje turi būti tokio ilgio, kokio reikia, kad pasiektų to konkretaus svetainės puslapio tikslą. Vadinasi, kartais reikės ilgesnių tekstų, kartais trumpesnių. 

Apie kokybę šiame straipsnyje nekalbu, ji laikoma savaime suprantamu dalyku, nepriklausomai nuo teksto ilgio.

3 pagrindinės taisyklės:

  1. Vengti kraštutinumų. Tekstai negali būti per trumpi (mažiau 300 žodžių), nes rizikuoji būti pašalintas iš Google paieškos kaip nenaudingas tinklalapis. (Tokius ypač trumpus puslapius pasilik, kai jų tikrai reikia, pavyzdžiui kontaktų puslapiui.) Su ilgiu irgi nereikia perspausti, nes vargu ar kada tikrai reikės 3000 žodžių. Išimčių gali būti, pavyzdžiui, kai į tuos puslapius nukreipi klientus susipažinti su jiems reikalinga medžiaga.  (Ir mano pačios svetainėje yra blogo įrašų, skirtų mano klientams. Jie yra labiau instrukcijos, nei tekstai skirti kažkokio tipo konversijai)
  2. Aklai nesikliauti kitų pavyzdžiais. Jei kažkam pavyko pakelti konversijas su teksto kiekio didinimu ar mažinimu tai nebūtinai suveiks ir tau. Efektas gali būti atvirkštinis (net jei sutampa svetainių tipai ir tikslai, gal skiriasi jūsų tikslinė auditorija? Gal skiriasi prekės kaina? O gal tas žmogus be teksto ilgio svetainėje keitė ir dar kažką ir tai turėjo didesnę įtaką. Žodžiu, aklai nerizikuojam.
  3. Jei rašai tinklaraštį savo malonumui, nekeisk tektų ilgio, rašyk kaip pačiam patinka.

Kodėl aš pati kaip specialistė vengiu generalizuoto patarimo trumpinti tekstus?

Dirbu su smulkiu verslu, laisvadarbiais specialistais, kūrėjais ir visi kaip susitarę savo internetinėse svetainėse  turi LABAI MAŽAI teksto namų puslapyje (būna, kad ir išvis neturi – nejuokauju) ir net nepristato savo verslo apskritai. 

Tekstas dažnai būna integruotas nuotraukose (o ne uždėtas tinklalapio valdymo sistemoje, kaip turėtų būti) ir kalba apie akcijas / specialius pasiūlymus, naujienas ir pan. dalykus, viską išskyrus esmę – kas jie, ką jie daro, kokia vertę siūlo klientui, kuo jie išskirtiniai. 

Tokį puslapį ne tik sunku išreitinguoti paieškoje, bet ir atėjusiam lankytojui nepadeda konvertuotis į pirkėją / klientą / naujienlaiškio prenumeratorių ir t.t. ir pan. 

Žinomas prekės ženklas gali sau leisti neprisistatyti, nepaaiškinti, bet labai tikėtina, kad tau visgi vertėtų parašyti kelis sakinius.

Tas generalizuotos patarimas rašyti trumpai taip blogai suveikia, kad žmonės apskritai nieko nebeparašo. 

Jų tinklapio lankytojas (ir google :)) turi susiprasti iš konteksto, susirankioti info iš Apie skilčių ir pan. Bet, kas įdomiausia, savo veiklą jie moka nuostabiai pristatyti, kai kreipiasi paslaugų. Jie nori, kad juos suprasčiau, bet juos lygiai taip pat turi suprasti ir svetainės lankytojai.

Taigi, siūlyti trumpinti tekstus dar nėra tekę. Kaip supratote, dažniau reikia siūlyti apskritai įtraukti teksto.

Bet gi tekstų niekas neskaito?

Tyrimai rodo, kad realistiškas vertinimas yra toks, kad perskaitoma 20% teksto puslapyje, kuriame yra apie 600 žodžių.

Tad taip, tekstai skaitomi nepilnai, tad apačioje parašiau kaip rekomenduojama juos pateikti, kad būtų daugiau naudos.

Pasikartosiu, bet primenu, kad kai reikalingas trumpas tekstas nereiškia, kad nereikia jokio teksto.

Kaip skaito tie, kurie neskaito?

Didžioji dalis svetainės lankytojų tekstus skenuoja ir ši tendencija nesikeičia ir atliekant kartotinius tyrimus 

Jų akys ieško antraščių, paryškintų žodžių, sąrašų. Tam reikia tinkamai paruošti tekstą.

Kaip vizualiai pateikti tekstą:

  • Esmė / atsakymas į klausimą turi būti jau pačioje pradžioje.
  • Trumpi paragrafai 
  • Viena mintis – viena pastraipa
  • Sąrašai 
  • Išskirtos svarbios vietos
  • Paryškinti svarbūs žodžiai, frazės
  • Antraštės (nepamirštam H2 tagų) reikšmingos

Stebuklingi 16%

Yra toks posakis, kad tekstų online niekas neskaito, išskyrus kai skaito (gaila lietuviškai neskamba taip gerai kaip angliškai). 

Kaip jau išsiaiškinome, 80% svetainės lankytojų tekstą tiesiog praskenuos. Bet 16% skaito viską. 

Ir būtent tiems žmonėms tu ir rašai, jie yra tavo tikslinė susidomėjusi auditorija. O nesusidomėjusiai auditorijai nerūpi kokio ilgio tekstas – jie vistiek nepirks. 

Žinai, koks yra geriausias tekstas pardavimams? Toks, kuriame yra visa reikalinga informacija. IDC tyrimas parodė, kas 50% žmonių neperka dėl informacijos trūkumo.

Įsivaizduoji, kaip tau potencialiai gali kenkti tas tavo “trumpas, bet geras” aprašymas? Pusė žmonių tiesiog atkrenta. Tad suteik visą informaciją, kuri gali būti reikalinga padėti žmogui priimti sprendimą. 

88% online pirkėjų sako, kad jiems detalus aprašymas yra būtinas, kad priimtų sprendimą pirkti.

Jei informacijos pakaks priimti sprendimą pirkti net neperskaičius visko iki galo, žmogus juk gali paskrolinti žemyn ir paspausti tą “į krepšelį” mygtuką.

Problema yra tada, kai žmonės perskaito viską ir vistiek nebūna įtikinti pirkti. Turi pasakyti viską, ką žmogui reikia žinoti, nes pats nesi ten ir klausimų jam neatsakysi, pasistenk, kad tai padarytų tavo svetainė. Jei reikia, papildoma info gali slėptis už mygtuko išskleidžiančio tekstą ar nuorodos. Čia jau niuansai pagal situaciją…

Kaip sužinoti, kas veikia tau

Jei nenori remtis statistika ir nori sužinoti, kaip lankytojai skaito tavo puslapį yra keli įrankiai kurie tau padės:

  • heatmaps
  • Eye tracking 
  • Sesijų įrašymas 
  • Scrollmaps
  • a/b testai su skirtingomis puslapio versijomis
 

Jei darai pokyčius be testavimų, nepamiršk stebėti kaip keičiasi konversijų %. Tai tikrai labai svarbu! Nes gali būti ir taip, kad apyvarta išlieka ta pati, bet pradėjai pritraukti daugiau srauto, tik jis prasčiau konvertuoja nei anksčiau.

Auditorijos tipai ir tekstų ilgiai

Jei auditorija šalta, nėra susipažinusi su tavimi ir mato tavo web pirmą kartą, labai tikėtina, kad tau reikės ilgesnio teksto, kad jie konvertuotų. Pavyzdžiui, jei žmogus ateis iš reklamos ar Google paieškos jam konvertuoti gali reikti daugiau informacijos. 

Jei auditorija šilta, pvz. duodi linką į pasiūlymą savo socialiniuose tinkluose arba siunti jį savo naujienlaiškio prenumeratoriams, tas tekstas turbūt ir bus parašytas šiek tiek  kitaip ir galės būti trumpesnis. Šiltai auditorijai reikės mažiau konteksto ar info apie tave.

 

Pavydžiai:

  • Emailas  su nuoroda į landing page savo turimiems kontaktams pardavinėjant fotografų kursus gali sugeneruoti aukštus pardavimus su maždaug 200 žodžių tinklalapio puslapyje (pavyzdys iš knygos Building A Story Brand)
  • Norint išreitinguoti blogo įrašą pirmame puslapyje, kai top3 straipsniai yra 700-900 žodžių, reikia galvoti apie 900 žodžių. Jei dėsi daugiau iliustracijų nei tie Top3 vistiek negali galvoti apie mažiau nei 800 žodžių.
  • Produkto ar paslaugos aprašymas turi priklausyti nuo to, kiek reikia žmogui info priimti sprendimą. Gali užtekti ir 300 ir gali reikti 600. Gali reikti ir techninių specifikacijų, gali reikti ir paaiškinimo, koks procesas vyks sumokėjus. Kuo didesnė suma, tuo daugiau teksto reikės, kad pirkėjas jaustųsi saugus priimdamas sprendimą. Jei negali testuoti, kalbėk gyvai ir žiūrėk kiek ko pasakai, kad žmogus nuspręstų pirkti, tik nepamiršk, kad gyvai daug kas matoma / gali būti pačiupinėjama, o online reiks tai perteikti raštu

Priežastys ilgesniems tekstams:

  • Skaitantys lankytojai yra tavo galimybės, būsimi klientai, gal žurnalistai ar konferencijų organizatoriai, kuriuos domina kaip dėlioji mintis ir ką turi pasakyti. 
  • Lankytojai tokiose svetainėse išbūna ilgiau
  • Aukšta kaina reikalauja daugiau info, kad paskatintų konversijas 
  • SEO. (Rimtai, koks skirtumas, jei neperskaito visko, ką surašei, bet esi nr 1 savo svarbiausiai frazei ir turi srautą lankytojų, kurie perka
  • Saugesnis variantas, daugiau info geriau, nei per mažai info

Priežastys trumpesniems tekstams:

  • iš duomenų matai, kad tokie tekstai tavo svetainėje konvertuoja geriau 
  • ateinanti auditorija jau ir taip turi daug info
  • Tau skauda širdį, kad kažkas visko neperskaito 🙂
  • Potencialiai greičiau užkraunama svetainė

Išvados

Įsiverkink kas skaitys tavo tekstą ir kiek informacijos jiems reikia suteikti, kad pasiektum tikslą. 

Šio straipsnio tikslas buvo suteikti daugiau informacijos tinklalapių savininkams, kad jie galėtų apgalvoti savo tekstų ilgius, o ne tik remtis iš kažkur girdėtu patarimu. Tam man prireikė šiek tiek daugiau nei 1100 žodžių.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos