Šis straipsnis paremtas mano patirtimi konsultuojant specialistus ir online parduotuves. Bėgant metams pastebėjau, kad kai kurie SEO nepalankūs sprendimai pasikartoja dažnokai.
Čia surašytos SEO klaidos, apie kurias dažniausiai žmonės net nežino. Pavyzdžiui, jei tekste nevartoja raktažodžių, tai jau žino, kad tai nėra idealus variantas, bet tiesiog nebūna pasidarę tyrimo, o čia paminėjau tokius niuansus, kurie nėra visai akivaizdūs dalykai, kenkiantys reitingui paieškos sistemose..
1. (Beveik) nėra teksto namų puslapyje
Čia yra, deja, gan dažnas atvejis, kai nėra nei kelių sakinių teksto, kurį galėtų nuskaityti google.
Pavyzdžiui, pavėsinių pagal užsakymą gamintojas neturi nei vieno šiuos žodžius pavartojančio sakinio. Lankytojui kaip ir aišku iš konteksto, nuotraukos padeda irgi, o ką daryti google :)? Kokioms užklausoms paieškoje rodyti svetainę, jei nėra jokio teksto?
Taip dar nutinka ir todėl, kad tekstas būna integruotas nuotraukoje, kas veda prie antro punkto.
2. Tekstas integruotas nuotraukose
Taigi, uždedamas tekstas ant vizualo fotošopuose ir tai yra SEO klaida, nes toks tekstas yra foto dalis ir nėra nuskaitomas google. Na, teoriškai google sakė, kad jie jau pradeda tai daryti, bet jei tai yra lietuviškas tekstas, dar tikrai nerizikuočiau ir daryčiau viską tinkamai. Tad tekstą uždedame svetainės valdymo sistemoj. T.y. pasidarom vizualą kokioje canvoje, o tekstą uždedame wordpresse (ar kitoj naudojamoj platformoje) ir taip, tai padaryti tikrai visada galima.
Suprantu, kad toks SEO nepalankus sprendimas priimamas dėl lengviau įgyvendinamų dizaino norų, bet jei tai darote hero section (ta vieta matome nepaskrolinus =emyn pačioje svetainės pradžioje), vadinas nepanaudojate ir atitinkamų žymų – html tags), kad veda prie trečiojo punkto…
3. Nenaudojamos html žymos antraštėms
Antraštės – pavadinimai turi turėti H1 (Antraštė 1) žymą. Kitu atveju google bus sunku suprasti apie ką yra puslapis, kas yra svarbiausia, pvz. Šis blogo įrašas turi H1 tag’ą pavadinime, o potėmės turi H2 tag’us.
Jei nenaudojamos šios žymos – nenaudojama taisyklinga semantinė hierarchija ir viskas yra vienodo svarbumo lygio. Taigi atitinkamai ir namų puslapis turi turėti tokį “pavadinimą” su svarbiausia fraze, na tarkim “Elektriko paslaugos”, o jei tuomet eina paslaugų aprašymai, jų pavadinimai gali turėti H2 žymas.
Tai padaryti nėra sudėtinga, gali būti, kad tiesiog niekada neatkreipėte dėmesio keldami turinį, nes nežinojote, kad reikia. Nors paprastai tinkamos žymos užsideda automatiškai, bet visada galima pasitikrinti ir dabar jau kai žinote, ko ieškoti, akis užklius automatiškai.
4. Nėra teksto kategorijų puslapiuose
Pasakysiu trumpai ir aiškiai – kategorijų puslapiai yra labai svarbūs, dažnai jie google paieškoje reitinguojasi geriau, nei prekės atskirai. Tad skirti dėmesio ir optimizuoti juos verta.
Paprasčiausia, ką galite padaryti, yra pridėti teksto apie tą kategoriją. Ir tikrai nesiūlau rašyti kažkokių niekam nereikalingų nesąmonių, galima duoti tikrai vertingos informacijos, kuri ne tik padės su reitingu, bet ir padės parduoti prekę.
5. Vidinis susietumas minimalus
Labai svarbu, kad svetainės puslapiai sietųsi tarpusavyje. Iš tiesų tai padaroma gana lengvai ir dažniausiai pavyksta natūraliai, kai pvz. Namų puslapyje pristatome kategorijas (prekių, paslaugų ar blogo), kai įdedame bloką su mini Apie aprašymu ir jis veda į tą puslapį. Žodžiu, dėliojame nuorodas, kurios veda į kitus puslapius tinklalapyje.
Kuo daugiau nuorodų turi puslapis – tuo svarbesnis jis atrodo google akyse. O kas būna su svarbiais puslapiais? Jie reitinguojasi aukščiau. Pasirodė jau ir statistikų, kad puslapiai su 8 nuorodomis ir daugiau gauna 300% daugiau matomumo. Na, o jei nekalbant apie tokią tiesioginę naudą, tai padeda google greičiau atrasti svetainės puslapius ir juos suindeksuoti.
*Bonus. Šitą klaidą tikrai žinote - nepaprašote įdėti nuorodos į svetainę, net būnant paminėtu žiniasklaidoje
Arba kitaip tariant – ignoruojamas išorinis SEO. Paprastai žmonės kuklinasi paprašyti tų nuorodų, galvoja, kad neįdės ir taip, kartais didesni portalai atsisako, nes tai jau būtų reklama. Tačiau čia galioja toks dėsnis “kas neprašo – tas negauna”.
Tad iš visos širdies linkiu drąsiai prašyti tų nuorodų ir padaryti tai nuolatiniu savo darbu: stengtis gauti nuorodų net ir darant kokias paslaugas, tarkim padedant paruošti straipsnį, kur pasisakote kaip ekspertas, padovanojate savo prekę į kokį dovanų gidą ir t.t. Ir pan. Galų gale tai padeda jūsų svetainės reitingui, o tai atveda daugiau žmonių, o daugiau žmonių lygu daugiau pardavimų. Vadinasi, jei neprašote nuorodų iš straipsnių, kur rašo apie jus, tiesiogine ta žodžio prasme prarandate pingus, o jūsų konkurentai gal ir nėra tokie kuklūs. Su išoriniu SEO galima susipažinti ir plačiau, nes niuansų nemažai.
Jei visai nesupratai, apie ką aš čia, mielai prašom į konsultaciją.
Ir jei turi komentarų, klausimų ar kokių pastebėjimų, parašyk man email.