Raktažodžių tyrimo pasiteisinimas
Atsiperkamumą aš galiu garantuoti 100%, tiek vieniems jis bus tiesioginis, kitiems – ne visai.
Dažnam verslui tinkamai parinkti raktažodžiai ir jų panaudojimas yra sėkmės garantas ir taip atsiperkamumas garantuotas. Kitiems tai bus akis atverianti ir realistiškus lūkesčius suteikianti paslauga. Tokiu atveju tyrimas pasiteisins netiesiogiai.
Ką turiu omeny sakydama akis atveriantis tyrimas? Tai tokie atvejai, kai net pakilęs į pirmą paieškos rezultatų vietą sulauksi vos kelių paspaudimų. Tam tikrų prekių ir paslaugų žmonės tiesiog negooglina.
Ko žmonės negooglina?
Paprastai negooglinamos prekės ir paslaugos papuola į vieną iš šių kategorijų:
- Inovacija, apie kurią žmonės dar negirdėjo
- B2B produktas ar paslauga, ypač kai pirkimo ciklas ilgas
- Paprastai perkama per vadybininką (tam tikrose nišose ar itin brangias prekes) ar Facebook
Iš esmės, šios priežastys susimuoja į tai, kad nėra poreikio ar žmonės dar nežino apie tą poreikį arba pirkti el. parduotuvėje neįprasta/ atrodo nesaugu ir pan.
Vienas geras pavyzdys iš mano darbo praktikos buvo tam tikros prekės, skirtos grožio specialistams. Net jei viena iš prekių būtų pirmoje pozicijoje googlinant jos pavadinimą, ji vistiek sulauktų tik 4 paspaudimų per mėnesį. Žinoma, yra kitų būdų pritraukti lankytojus, ne tik per organišką srautą iš google.
Ką daryti jei jūsų prekės ar paslaugos negooglina?
Jei dar nepradėjote verslo ar nesukūrėte tinklalapio, derėtų įsivertinti ar tam (jau) susiformavusi rinka. Negooglinimas nebūtinai reiškia, kad nėra poreikio, tiesiog gal žmonės dar nežino jį.
Jei visgi įsitikinate, kad tikrai nėra rinkos, nes pvz. visiškai negooglinama ir apie pačią problemą, tuomet galite priimti sprendimą ir nepradėti tos veiklos, keisti kryptį ir t.t.
Tačiau jei manote, kad jūsų paslauga ar prekė yra išties reikalinga žmonėms, tuomet koncentruokitės į lankytojų srauto pritraukimą per problemos sprendimą. Na tarkim, jei jūs esate automobilio išradėjas, bet apie jį dar niekas negirdėjo, juk jo ir neieškos, bet akivaizdu, kad žmonėms jo reikia. Tai ko gi ieškotų žmonės? Turbūt kažko panašaus į “greitas arklys”.
Štai čia ir pasimato, kad SEO toli gražu ne visada remiasi raktažodžiais. Jei papuolate į šią kategoriją, koncentruokitės į ekspertizę savo srityje. Šiuo metu didžiausi ir populiariausi pasaulio tinklalapiai tikrai nesirėmė tuo, ką googlino žmonės tuo metu, bet jie tapo nepakeičiamais.
Pavyzdžiui, Wikipedia nesusikūrė remdamasi populiariausiomis paieškomis. Jie siekė tapti visko enciklopedija ir akivaizdu, kad jiems pavyko.
Kitas pavyzdys – TripAdvisor. Jie nebuvo blogas apie labiausiai googlinamus viešbučius pasaulyje. Jie tapo tinklalapiu apie visus pasaulio viešbučius ir jiems užtruko ne vienerius metus aplenkti individualius blogų atsiliepimus.
Jei galvojate: „aš tai visai nesiekiu tapti tokio lygio tinklalapio savininku”, viskas suprantama. Tačiau verta pasimokykit iš jų, kad jūsų kelias gali būti ne apie tai, kas populiaru googlinti šiai dienai, bet apie tai, ko iš tiesų reikia žmonėms ir kas jiems būtų naudinga. Čia darosi akivaizdu, kad turinio kūrimo neišvengsite.
O kokio SEO jums reikės? Na, pirmiausia, reikės užtikrinti techninius aspektus ir kitus niuansus svetainės puslapiuose, kaip kad jų susiejimas tarpusavyje. Be konkrečių SEO darbų reikės tokios SEO strategijos, kuri būtų labiau holistinė – apimanti marketingo visumą, integruojant ir kitus kanalus lankytojams pritraukti. Tai labai individualu kiekvienam verslui ir sprendimai nebus visiems vienodi.
Pagrindinė pamoka čia tokia, kad raktažodžių tyrimo gali prireikti, kad suprastumėt kokiais būdais vystyti jūsų online verslą. Negooglinama sfera toli gražu nereiškia mirties nuosprendžio jūsų tinklalapio lankomumui.