Kas yra CRO – konversijų optimizavimas

konversiju optimizavimas

Kas yra CRO?

Konversijų optimizavimas yra veiksmai, kurie padidina konversijų skaičių internetinėje svetainėje. Konversija – nebūtinai pardavimas. Tai gali būti bet koks veiksmas, kurį tu nori, kad atliktų svetainės lankytojai. Konversijų pavyzdžiai: užpildyti kontaktų formą, užsiprenumeruoti naujienlaiškį, užsiregistruoti į renginį ir t.t.

Konversijų optimizavimas yra įvairių disciplinų mokslas ir rėmimasis duomenimis atliekant eksperimentus. Jei svetainė nauja ar neturi daug lankytojų, tuomet eksperimentų atliekant testus pritaikyti nebus galima, nes jie nebūtų statistiškai validūs. Tokiais atvejais galima remtis euristine analize ir geriausiomis praktikomis.

Trumpai paminėsiu iš ko susideda CRO:

  • Geriausios praktikos
  • Konvertuojantis tekstas
  • Produktų/ paslaugų aprašymai 
  • Skaitmeninė psichologija, neuromarketingas
  • Social proof
  • Analitiniai duomenys, jų analizė
  • Konversijų tyrimas ir vertinimas
  • Vartotojų tyrimas, jų portretų sudarymas
  • Euristinė analizė
  • Testavimas, jo strategijos, statistika
 

Optimizuoti – pagerinti – galima praktiškai viską: tekstą, vizualus, formas, kurias reikia užpildyti, puslapio išdėstymą. Tik pagalvok, jei šiuo metu tavo konversijų procentas yra 1% ir tu sugebi jį pakelti iki 2% tu jau padvigubini savo pelną. Čia turbūt kyla klausimas, o koks yra geras konversijų procentas? Atsakymas paprastas – aukštesnis, nei dabartinis!

Veiksmai, kenkiantys konversijoms

Dažniausiai konversijoms kenkiantys sprendimai svetainėse atsiranda, nes daroma “iš pajautimo” arba kaip atrodo gražiau. Lietuvoje dar gajus “visi taip daro” arba “Lietuvoje taip niekas nedaro”.

Yra didžiulis sąrašas šališkumų – išankstinių įsitikinimų (cognitive bias), kurie ir priveda svetainių savininkus / programuotojus / dizainerius prie sprendimų, kurie nėra geriausi konkrečiai svetainei.

Paminėsiu keletą iš jų. Confirmation bias – polinkis į savo nuomonės patvirtinimą. Žmogus kreipia dėmesį tik į dalykus, su kuriais sutinka arba kurie jo manymu yra geri. Esmė tokia, kad tai tik vieno žmogaus nuomonė ir jis negali žinoti kaip tuos dalykus priims svetainės lankytojai. Poveikis didžiajai masei gali visiškai skirtis, nei ką pats manai.

Kitas pavyzdys, novelty bias – polinkis į naujoves / originalius sprendimus. Taip, jie dažnai prikausto žmogaus dėmesį ir todėl galima klaidingai manyti, kad tie sprendimai turi teigiamai suveikti ir kitiems. Tam ir reikalingas CRO – konversijų optimizavimas, kad svetainės sprendimai suveiktų tiksliniams klientams, o ne tik jos savinininkui.

Dėl to niekada aklai nesisavinkite sprendimų iš kitų internetinių svetainių. Juk net nežinote ar jie iš tiesų veikia. Kitos svetainės geriausiai tinka nebent įkvėpimui ir pasirinkti idėjų. Pavyzdžiui, gali imti pavyzdį ir daryti kokybiškesnes nuotraukas savo prekėms, aprašyti kažkokį jų aspektą, kurio net neminėjai, nes manei, kad nesvarbu.

Nuo ko pradėti

Visas kilusias idėjas reiktų rinkti į vieną vietą ir jas tinkamai valdyti – vertinti, analizuoti, rotuoti.

Pradėk nuo to, kad kiekvienai idėjai reikia užsirašyti hipotezę. Pavyzdžiui: 

jei …(darysiu tą ir aną), tikiuosi, kad ….(nutiks taip ir taip), o tai patikrinsiu …(ten ir taip). 

Tarkim: jei pakeisiu pradžios puslapio išdėstymą, tikiuosi, kad daugiau žmonių susipažins su specialiu pasiūlymu ir tai patikrinsiu stebėdamas pasiūlymo puslapio aplankymų skaičių Google Analytics.

Konversijų optimizavime svarbu išvengti blogų idėjų / kampanijų. Tam reikia tobulėti ir pirmiausiai susidaryti idealaus kliento portretą ir išmokti naudotis Google Analytics. Patikėk, ten slypi daug atsakymų.

Štai puikus pavyzdys ką galima išsiaiškinti iš Google Analytics apie puslapio išdėstymą. Kurortas su golfo klubu esminę puslapio dalį skyrė pristatyti faktui, kad ten yra golfo klubas. Tačiau GA matome, kad ant mygtuko su info apie golfą spaudė tik 19 žmonių, o ant mygtuko su info apie nemokamus pusryčius paspaudė net 176 žmonės. Kokia hipotezė peršasi? Kad info su pusryčiais reiktų pakelti kiek aukščiau puslapyje, kad ją pamatytų daugiau žmonių, nes tai akivaizdžiai aktualiau atostogoms besiruošiantiems jų klientams. Kito kurorto puslapyje ši hipotezė gali nepasitvirtinti, kiekvienas verslas ir jo klientai yra unikalūs.

Testai konversijų optimizavimui

Yra daugybė įrankių padedančių optimizuoti konversijas (ekrano įrašymai, kai klientas naudojasi puslapiu, puslapio paskrolinimo procentai ir tt.), bet pradžiai reikia susipažinti su pačia optimizavimo idėja ir suprasti, kaip reikia apie tai galvoti. Kolkas turėjo paaiškėti, kad reikia suprasti savo svetainės lankytoją/ klientą, naudotis turimais duomenimis ir kritiškai vertinti idėjas prieš jas pritaikant.

Dar verta susipažinti su A/B testavimu. Tai yra vienas iš geriausių metodų, bet tam reikia pakankamai lankytojų ir konversijų (nuomonės išsiskiria kiek konkrečiai jų reikia, bet orientuokis į 100, žinoma, būna, kad užtenka ir mažiau). Su šiuo testavimo metodu tau reikėtų pagalbos iš specialisto, nes būtina ne tik mokėti naudotis programomis, suprasti kas yra statistiškai galiojantys testai, bet ir mokėti taisyklingai juos sudaryti.

Pats paprasčiausias paaiškinimas kas yra A/B testas, būtų toks: tavo svetainės lankytojai mato kelis skirtingus variantus (vieni mato vieną, kiti – kitą), taip surenkami lankytojų elgesio duomenys (kur spaudžia ir pan.) ir atitinkamai pamatoma, kuris variantas geriau pasiteisina. Tuomet tą variantą galima implementuoti ateičiai. Tačiau atliekant testus realybėje ne viskas taip paprasta, iškyla daugybė niuansų, tikrai ne visi testai pasiteisina ir reikia turėti atitinkamus lūkesčius. Na, bet su laiku išmokstama atsirinkti, kurias idėjas verta tikrinti.

Na ir reziumė būtų, kad CRO tikrai gali pakelti pelningumą. Pradžiai svarbiausia geri suvokimo pamatai ir logiški lūkesčiai.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos