Kaip naudotis Google Search Console – pradžiamokslis

kaip naudotis search console

Google Search Console yra puikus įrankis, kuris suteikia galimybę komunikuoti su google. Ten pamatysi ne tik jų siūlomus patobulinimus, pvz. padidinti savo naudojamo teksto šriftą, technines svetainės problemas, bet ir daug kitos naudingos informacijos, kaip kad kiek žmonių pamatė tavo svetainę paieškoje ir kiek iš jų iš tiesų apsilankė.

Jei dar neužsiregistravai Seach Console, čia rasi instrukcijas kaip tai padaryti.

Search Console meniu funkcijų apžvalga

Atsidarius puslapį vaizdas bus maždaug toks kaip šioje foto. Tai, ką matai meniu juostoje kairėje, gali šiek tiek skirtis, bet esmė liks tokia pati.

search console

Overview skiltis

Pirmoji skiltis meniu – overview – arba lietuviškiau tariant, apžvalgos. Pavadinimas kaip ir paaiškina apie ką ji. Čia matysi po ataskaitą iš kiekvienos skilties, esančios meniu. Taip pat žinutes, jei bus svarbių techninių ar saugumo problemų. 

Performance skiltis

Antra skiltis meniu juostoje – Performance.

Nuotraukoje apačioje yra tai, ką matysi puslapio viršuje. Čia rasi info kiek žmonių tave matė google paieškoje (impressions), kiek iš jų paspaudė ant tavo puslapio (clicks) ir kokia yra tavo vidutinė pozicija reitinge. 

Jei nori geriau suprasti ką reiškia šie matavimai paspausk ant klaustukų kampučiuose pasiskaityti. Pažymėjau geltonai, kad būtų lengviau pastebėti.

search console

Taip pat geltonai apibraukiau filtrų juostą viršuje. Čia verta „pažaisti” su datomis palyginti pokyčius. Kad tai padaryti paspausk ant Date filtro ir ten pasirink Compare skiltį, tuomet beliks pasirinkti kokias datas nori lyginti. 

New filtras taip pat labai vertas dėmesio. Jo pagalba gali matyti kas vyko su konkrečiu svetainės puslapiu. Spausk New -> Page -> įvesk URL. 

Turbūt jau aišku, kad gaimybių daug, tiesiog bandyk naudotis Search Consoles teikiama info ir greit priprasi.

Dabar pavažiuojame puslapiu žemyn ir matysi tokią lentelę kaip foto apačioje.

search console

Čia matysi ir raktažodžius ir svetainės puslapius. Gali lengvai darytis išvadas, kur yra problemų. Kaip pavyzdyje esanti info rodo reiktų sunerimti, jei gan daug žmonių pamato tave rezultatuose, bet paspaudimų taip mažai. 

URL inspection skiltis

Paspaudus ant URL inspection skilties naujos ataskaitos neatsidarys, o tiesiog pasiryškins paieškos juosta puslapio viršuje. 

Čia gali įvesti vieną iš savo svetainės URL adresų ir pamatyti kaip jį mato google. Pavyzdyje apačioje matosi, kad yra nesklandumų. 

search console

Tačiau ši funkcija gali būti naudojama ne tik, kad pamatytum, kas google akyse vyksta su konkrečiais svetainės puslapiais, o kad praneštum google, kad jie jau vėl gali suindeksuoti tą puslapį. Tai praverčia tokiais atvejais, kai jį atnaujini arba jei sutvarkai kokiais buvusias problemas.

Coverage skiltis

search console

Šioje skiltyje svarbiausia pasitikrinti ar nėra puslapių Error sekcijoje. Jei yra tuomet daugiau info rasi prie Details (pavažiavus puslapiu žemyn). Jei prie detalių rašo Soft 404, tuomet tai reiškia, kad ši klaida gali būti, bet nebūtinai. Jei žinai, kad klaidos tikrai nėra, spausk ant Validate fix ir kažkada (po dienos, savaitės ar mėnesio) google pakeis šią ataskaitą. 

Dar verta atkreipti dėmesį į Excluded puslapius. Tai reiškia, kad google paieškoje nerodo šių puslapių, bet tai nebūtinai reiškia, kad jie turėtų būti rodomi, gal tai koks tuščio parduotuvės krepšelio puslapis ir panašiai.

Kitos meniu skiltys

Aukščiau aptartos skiltys suteikia daugiau nei pakankamai info pradedantiesiems.

Visos kitos skiltys yra labiau techniškos. Tad aptarsiu jas trumpai su info, kurią turėtum žinoti pirmai pažinčiai su Search Console.

Sitemaps – čia įvesi savo svetainės žemėlapio URL.

Removals – šios skilties gali prireikti, jei kokia įtartinos reputacijos svetainė turi nuorodą į tavąją ir tu nori ją pašalinti.

Page experience – jei dar tik pradedi, tikriausiai nebus pakankamai srauto, kad čia kažką matytum.

Core Web Vitals – ta pati situacija.

Mobile Usability – užmesk akį, gal google patarinės, kad tavo naudojamas šriftas yra per mažas? Verta atkreipti dėmesį.

Enhancements – tikėtina bus tuščia sekcija, nebent naudoji schema mark up.

Manual actions – jei neužsiimi neskaidriomis SEO praktikomis, nesijaudink. Jei užsiimi, tai garantuotai žinai, ką ši sekcija reiškia 🙂 O jei rimčiau, tai čia matysi info, jei google nusprendė tave nubausti už pvz. nenatūralų atgalinių nuorodų profilį.

Security issues – čia rasi info, jei pvz. tavo puslapis buvo nuhackintas.

Liks – info apie išorines atgalines nuorodas į tavo puslapį ir vidinės nuorodos. Nepamiršk apie vidinio svetainės susietumo svarbą, tad verta užmesti akį ar svarbiausi tavo svetainės puslapiai turi pakankamai nuorodų iš kitų tavo svetainės puslapių.

Sveikinu susipažinus su Search Console teikiamomis galimybėmis.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos