Šiame straipsnyje aptariamos formos apima ir užklausų ir mokėjimų, iš esmės bet kokias formas, kurias reikia užpildyti tinklalapio lankytojams.
Ne visų verslų paslaugos kainą įmanoma iškart parodyti puslapyje, nes ji svyruoja dėl daugelio aspektų ir tada mes pasitelkiame formas. Tikimės, kad potencialus klientas jas užpildys ir mums susisiekus įvyks pardavimas.
Aš esu tvirtos nuomonės, kad reikia taupyti laiką ir jei įmanoma nepotencialius klientus atsijoti iš karto. Tuo tikslu ir čia, savo tinklalapyje, esu nurodžius orientacines kainas pagal kliento svetainės dydį.
Ką man tai duoda? Sulaukiu užklaudų iš tikslinių klientų. Didelės kompanijos beveik niekada nesikreipia, nes aš aiškiai signalizuoju, kad pagrinde dirbu su mažomis ir vidutinio dydžio svetainėmis. Būtent tas signalizavimas ir paskatina kreiptis mano idealius klientus. Bet tie, kas visai neturi biudžeto taip pat nesikreipia, nesu sulaukusi atsakymo, kad per brangu / neturi biudžeto ir panašių finansinių trikdžių parduodant paslaugas, nes susidomėję jau mato apytiksles gaires, kiek jiems kainuotų optimizuoti svetainę. Tokiu būdu vyksta išankstinė atranka ar galime dirbti kartu (pre-qualification). Šį aspektą pilnai įtvirtinau po konversijų optimizavimo mokymų.
Bet jei tvirtai tikite, kad esate fantastiški pardavėjai ir net ne visai pasiruošusius pirkti potencialius klientus konvertuosite po emailo ar pokalbio, tuomet, žinoma, nedarykite tokio atfiltravimo.
Kursus organizuojanti įmonė atvirai pasidalino, kad kita jų verslo atšaka švaistydavo laiką ruošdami prezentacijas ir pasiūlymus visoms įmonėms užpildžiusioms užklausas. Galiausiai sužinodavo, kad formas užpildę verslai tikrai negali skirti bent tų reikalingų 10.000 eur jų paslaugoms. Tuomet jie tai pažymėjo prie aprašymo ir problema išsisprendė pernakt. Vieniems ši suma skamba neįmanomai, bet būtent jų tiksliniam klientui, didelėms korporacijoms, tai yra norma. Tokio masto firmos tiesiog vengia mažų kainų.
Kainų gairių nurodymas padeda tokiais būdais:
– atfiltruoja žmones, kam per brangu
– kas dar tik renkasi info, bet nėra pasiruošę pirkti, ją gauna ir gaišina jūsų emailu
– parodo tiksliniams klientams, kad esi tinkamas variantas
– netiksliniams klientams (kuriems gal ir per pigu atrodo, nebūtinai gali būti per brangu) parodo, kad nesi jiems tinkamas variantas
Atsifiltravome nepotencialius klientus nurodę kainų rėžius, tad grįžtame prie formų.
Geriausios praktikos formoms tinklalapiuose:
- Stengiamės valdyti žmonių lūkesčius.
- Kritiškai įvertiname laukelių skaičių.
Pirma mintis, kad kuo mažiau – tuo geriau. Yra tyrimas parodęs, kad sumažinus laukelius nuo 8 iki 4 padidino užpildymą 160%.
Bet ar mažiau laukelių visada geriau? Ne.
Kartais papildomas laukelis su reikalingos info (bet nebūtinos, pvz. komentaro laukelis) gali išlaikyti konversijas tokias pačias.
Be to, jei tema eina apie rimtus dalykus, pavyzdžiui darbo pasiūlymus, per mažai laukelių gali atrodyti nepatikimai. Buvo atliktas testas vilkikų darbų pasiūlymams, iš pradžių buvo tik vienas laukelis emailui įvesti. Po to testavimui bbuvo pridėta daugiau laukelių – lokacijai, vilkiko tipui ir patirčiai. Ši ilgesnė forma sulaukė daugiau užpildymų, netgi 31%.
Kartais tikrai norėsite formas prailginti, kad jas pildytų labiau motyvuoti žmonės. Taip gausite aukštesnės kokybės užklausas, nes tie, kurie dar nėra pasiruošę paprasčiausiai tingės, nenorės skirti laiko ar ras kitų priežasčių nepildyti.
- Ir nors ir yra išimčių, kai papildomi laukeliai nekenkia, bendra taisyklė tokia, kad vengiame optional fields laukelių. Jei nereikia, tai ir nereikia 🙂 nebūkim gobšūs duomenų, ar tikrai juos kažkam panaudosime, kas neš didesnę apyvartą?
- Neprašykite adreso, kai jo nereikia. O jo nereikia dažnai: jei parduodate elektroninį produktą, lygiai tas pats galioja ir jei pirkėjas pasirinko pristatymą į paštomatą. Tokie pertekliniai laukeliai ne tik erzina žmones, bet ir kertasi su BDAR. Juk galite ir į programuotoją kreiptis, nustokim būti šykštūs bet vistiek tikėtis, kad žmonės mokės pinigus, kai patys akivaizdžiai jų neinvestuojame į jiems palankius sprendimus ir sklandesnę patirtį.
- Įsitikiname, kad visiems aišku kur ką įvedinėti į pateiktas formas. Čia galiu iškart papasakoti tokią smagią istoriją, kaip įmonė atsiskaitymo formoje turėjo laukelį Company ir žmonės nesuprato, apie kokia čia kompaniją kalbama, tad ten įvedinėdavo banko pavadinimą, ko pasekoje mokėjimas būdavo atmestas. Long story short, pašalinus šį laukelį įmonės apyvarta kitais metais padidėjo 12 M.
- Išsiaiškiname, kas veikia konkrečiu atveju.
Dar viena istorija: įmonė turėjo pažymėjus privalomus laukelius žvaigdute, o neprivalomas tel. nr. laukelis nebuvo pažymėtas. Jie padarė viską atvirkščiai – prie tel. nr. parašė optional, o prie kitų laukelių nepaliko žymėjimo. Rezultatas? Padvigubėjusi konversija. Kosmosas.
Pamoka mums visiems – netingėkime pasitestuoti ir negalvokime, kad tai, ką turime dabar yra garantuotai geriausias variantas.
- Ilgas formas, pvz. 15 laukelių, skirstome į atskirus žingsnius. Šį variantą iš tiesų matome dažnai ypač pas didžiuosius prekeivius. Sakyčiau jis jau įprastas akiai.
- Etiketes (vardas, pavardė, gatvė ir t.t.) rašome virš laukelio, Tai reikalauja tik vieno žmogaus žvilgsnio fiksavimo – žmonėms taip lengviau. Viduje etiketę rašome tik tada, kai forma yra mini – vieno ar dviejų laukelių, kitaip žmogus stabtelėjęs pamiršta ko ten reikėjo ir turi viską ištrinti ir pradėti iš naujo.
- Kur įmanoma, darykite automatinį užpildymą, pavyzdžiui įvedus pašto kodą, kad parodytų miestą.
- Naudokite validaciją – parodykite vartotojui, kad formos laukelis užpildytas tinkamai, tai galima padaryti žalia varnele ir pan. Londone esanti įmonė Etre atliko testavimą ir nustatė, kad validacijos davimas padidino sėkmingus užpildymus 22%, 22% sumažino klaidas ir 42% sumažino užpildymo laiką.
- Nepersistenkite su duomenų įvedimo formato reikalavimais. Leiskite naudoti ir tarpus ir brūkšnelius įvedant telefono numerį, tegul svetainės kodas atlieka formatavimo darbus.
Kokio ilgio turėtų būti formos?
Eloqua atliktas ir tyrimas parodė kelių laukelių forma skaitosi tobula? Ogi 5-10. Geriausia 7.
Taigi apibendrinant išvados tokios, kad pritaikome gerasias praktikas ir jos tarnauja kaip pradinis atspirties taškas, balansuojame gerą vartotojo patirtį ir sau reikalingų duomenų surinkimą, o vėliau jau koreguojame niuansus pagal tai, kas mums pasiteisina atlikus testavimus.