Sąvoka “vidinis optimizavimas” yra suprantama skirtingai ir dažnai interpretuojama savo naudai iš svetainės kūrėjų pusės. O užsakovai dažnai apskritai net nepasigilina, ką jie ten gaus. Taigi, abi pusės būna neteisios.
Kadangi tinklalapio kūrimas nėra pigus malonumas, kviečiu susipažinti konkrečiau kaip įsivertinti, ar gausite tai, ko tikitės.
Tai jokiu būdu nereiškia, kad svetainės kūrėjai privalo Jums optimizuoti svetainę, bet jei jau sako, kad taip bus ir tai apmokate, kaip klientui verta suprasti, kas iš tiesų yra tas vidinis SEO.
Ką gali reikšti, kai sakoma, kad bus padarytas vidinis SEO?
Mažiausias įmanomas darbas, kurį kartais pristato kaip optimizavimą tai būna faktas, kad bus tik įrašytas SEO įrankis, na pavyzdžiui, YOAST įskiepis jūsų wordpress svetainėje. Verta žinoti, kad kažkokių darbų jis automatiškai neatlieka, o tik palengvina tam tikros informacijos įvedimą. Kaip spėju jau įtariate, optimizavimas tuo neapsiriboja. Čia toks labiau paruošiamasis žingsnis.
Maksimalus optimizavimo variantas yra kai iš tiesų atliekamas pilnas vidinis SEO su raktažodžių tyrimu ir kitais niuansais aprašytais žemiau.
Kas yra vidinis SEO?
Vidinis SEO yra gan ilgas sąrašas darbų, bet štai ko potencialiai galite tikėtis iš svetainės kūrėjų, jei jie kalba apie pilną vidinį optimizavimą:
- Pradinis raktažodžių tyrimas (gali ateiti ir iš tekstų rašytojų)
- Tvarkingi URL
- Įdėti breadcrumb
- Įgyvendintas vidinis susietumas
- Taisyklinga semantinė hierarchija naudojant H1, H2 tags.
- Title tag su raktažodžiu ir tinkamo ilgio
- Meta aprašymai skatinantys paspausti, pilno išrodymo mobilioje versijoje
- Nuotraukos su alt text, failai užvadinti su raktažodžiais arba bent jau logiškai, o dydis optimizuotas
- Logiška ne per gili ir ne per plati svetainės architektūra palanki google robotukams
- Google Analytics ir Search Console pajungimas
Vėliau jau su SEO specialistu galite tobulinti darbus ir papildomai atlikti strategiškų vidinio SEO veiksmų, kaip pavyzdžiui šie:
- Papildyti raktažodžių tyrimą pagal kliento kelionės etapą ar jų naudojimo paieškoje tikslą. Dar konkretesnis pavyzdys, ką su tais papildomais raktažodžiais daryti: paruošti blogo įrašų raktažodžiams, kuriuos naudoja žmonės, kurie dar tik ieško sprendimo savo problemai, bet gal net nežino, kas tai yra. Tarkim “ką daryti jei xyz”, o štai jūs parduodate zyx ir tai gali padėti išspręsti žmogaus problemą. Taip pritraukiate būsimą klientą į savo svetainę.
- Iš savo blogo įrašų formuojate pillar pages
- Kuriate topical authority suplanuodami papildomą turinį
- Savo tekstais ir nuotraukomis atskleidžiate EEAT (experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness)
- Įgyvendinti vidinio susietumo strategiją, skiriate daugiau nei 8 nuorodas svarbiausiems puslapiams.
Sąrašą galima ir tęsti, bet turbūt pagaunate mintį, kad SEO darbai gali būti ir labiau mechaniški, kaip kad įvesti raktažodžius į reikalingas vietas (URL, title, H1, alt text, tekstas) ir labiau strategiški, kuriems identifikuoti gali prireikti specialisto, o atlikimui skirti daugiau laiko.
Tai ką daryti su šita info?
Rekomenduoju išsamiai aptarti visus darbus su svetainės kūrėju, jei Jums sakoma, kad bus daromas vidinis SEO.
Jei tikrai nieko nesuprantate, bent paprašykite sąrašo, ką konkrečiai padarys iš SEO pusės. Galėsite sulyginti sąrašus, pasigoolinti, pasiklausti.
Rekomenduoju išskaidytą darbų sąrašą įsitraukti į sutartį. O svarbūs SEO darbai apima ir nemažai techninių niuansų, kurie tikrai yra labai reikšmingi svetainės atrandamumui paieškos sistemose.
Dažnai techniniai niuansai net daug svarbesni už vidinį SEO, nes jų patys tikriausiai negalėsite susitvarkyti, tad juos verta pasitikslinti iš anksto.
Beje, aš esu sukūrusi atmintinę su išsamiu sąrašu, ką reikėtų aptarti su svetainės kūrėjais iš SEO pusės. Ją galite įsigyti mano parduotuvėje ir jei planuojate standartinę svetainę, tai tikrai bus finansiškai palankesnis sprendimas, nei imti konsultaciją.
Ir pabaigai – svarbu suprasti, kad dizaineris ar programuotojas tikrai neturi jums visko atlikti. Šis sąrašas yra skirtas Jūsų bendram supratimui, jei gavote pasiūlymą, kuriame yra parašyta, kad bus atliktas vidinis SEO. Štai ir pasitikslinkite, kiek to vidinio SEO bus padaryta. Ir aš čia nesiūlau nei derėtis nei ginčytis su svetainės kūrėjais, o tiesiog pačiam turėti realų supratimą apie situaciją.