Išorinis SEO – pradžiamokslis

išorinis seo

Išorinis SEO yra neišvengiama internetinės svetainės optimizavimo dalis norint aukštesnių reitingų paieškoje. Tad suprasti, kas tai ir imtis darbo būtina, kol dar to nepadarė konkurentai, nes bėgant metams pasivyti gali būti ne tik sunku, bet ir apskritai nebeįmanoma.

Kas yra išorinis SEO?

Išorinis SEO yra nuorodos iš kitų tinklalapių į jūsų. Kai kita svetainė pamini jūsų svetainę / verslą/ vardą ir padaro aktyvią nuorodą vedančią pas jus tai ir yra išorinis SEO. Tas nuoroda uždedama ant teksto ir paprastai matoma skaitytojams arba kita spalva arba pabraukta, tad į akis krenta ir atneša naudos ne tik iš SEO perspektyvos, bet gali atvesti ir srauto iš tos kitos svetainės.

Grįžtant prie tų nuorodų… jos vadinamos  atgalinėmis – backlinkais. Tai google parodo, kad jūs / jūsų tinklalapis / verslas yra rekomenduojamas, populiarus ir jie tai priima kaip signalą, kad galbūt jūs esat geresnis už kitą (jų akimis) analogišką verslą ar vertesnis pakilti aukščiau paieškos rezultatuose nei jie. 

Esmei suprasti toks grubiai apibendrinantis pavyzdys:

Jei jūsų ir konkurentų svetainės yra vienodai geros, konkuruojat analogiškais raktažodžiais ir kažkokių kitokių pranašumų nėra, tuomet garantuotai paieškoje aukščiau bus ta, kuri turi daugiau nuorodų. 

Turbūt suprantate, kad visada yra niuansų ir nereikia absoliutinti, bet išorinio SEO nauda yra neginčijama, kai jis atliekamas tinkamai.

Ką reikia žinoti apie atgalines nuorodas?

Kuo daugiau kokybiškų nuorodų turite, tuo geriau. Bet kas ta kokybiška nuoroda?

  • nuoroda iš tema susijusios svetainės ar blogo (jei pardavinėjate dronus, noroda iš pamidorų blogerės naudos duos nedaug)
  • jei tinklalapis tiesiogiai nesusijęs, bus naudos jei bent straipsnis bus tikrai apie jus (pvz. naujienų portale)
  • jei svetainė yra linkų fermos dalis, tuomet iš jų nuoroda tikrai nebus jums vertinga
  • jei svetainė, iš kurios gavote nuorodą turi aukštą autoritetą, jums ji vertingesnė, nei iš kitos svetainės su žemu autoritetu (apie autoritetą papasakosiu žemiau)
  • geriau mažiau nuorodų iš skirtingų domenų, nei daugiau iš vieno to paties. Tai yra, jei galite gauti po vieną nuorodą iš  penkių skirtingų svetainių, jums tai naudingiau, nei dešimt nuorodų iš vienos svetainės. (žinau, kad čia galima pasikabinėti, jei pradėsim kalbėti apie domeno autortitetą, bet bandau perteikti bendrą suvokimą, kaip viskas veikia)
  • nuoroda bus vertingesnė, jei ji bus uždėta ant logiško teksto / jums svarbaus raktažodžio, o ne tokių žodžių kaip „čia”, „skaityti” ir pan. 
  • aplink nuorodą esantis tekstas irgi svarbus 

Kaip gauti nuorodų?

Pirmiausia reikėtų susisiekti su tinklalapiais, kur jau esate paminėti, bet negavote nuorodų, o ateičiai reikia nusiteikti to prašyti konkrečiai ir nesikuklinant. Juk jei jau davėte interviu arba rašo apie jus, kodėl turėtų neįdėti ir nuorodos, tiesa? Didesni portalai gali atsakyti, kad nuoroda jau kainuotų, tad tokiu atveju galit nesukt galvos ir tebūnie, bet taisyklė tokia – kas neprašo, tas negauna.

Ką dar galima padaryti? Galite kontaktuotis su tinklalapiais ir pavyzdžiui, pasiūlyti savo prekę dovanų užtai, kad ją įtrauktų į kokį dovanų idėjų sąrašą. Būkit kūrybingi ir drąsiai siūlykite idėjas blogams, kur būtų galima paminėti ir jus. 

Jei turite biudžeto, galite dirbti su agentūromis, kurios specializuojasi išoriniame SEO. Taip pat ir PR agentūros taip pat gali nešti keliaropą naudą verslui. Bet, jei skaitai šį įrašą, turbūt esi kūrėjas, specialistas ar smulkus verslas ir tokie brangesni variantai nebus tinkamas variantas, tad grįžtame prie realiai įgyvendinamų.

Jei turite įmonę, tai gaunate backlinką ir iš rekvizitai.lt puslapio 🙂 pagalvokite, gal dar kažkur galite užsiregistruoti. Nors, žinoma, tokios geltonųjų puslapių nuorodos nebus super vertės, bet jei jau visai nieko negalite išpešti, tai tikrai imkite bent tokias pradžiai. 

Būtina rūpintis ir savo asmeniniu prekiniu vardu ir įvaizdžiu bei verslo brendu. Tikrai lengviau sulaukti pasiūlymų duoti interviu, kai esate geros reputacijos ir tinkamai save reprezentuojate. Plėskite pažinčių ratą ir po truputį galimybės pačios pradės ateiti, taip pat ir patys jau žinodami, kad tai svarbu, pradėsite jas matyti.

Nuorodos tipas

Nuoroda gali būti follow ir no follow tipo. 

Follow tipo nuoroda yra žymiai vertingesnė. O no follow nuoroda tarsi sako google, kad taip, miniu šį tinklalapį, bet nėra taip, kad rekomenduočiau. Tai nėra plika akimi matomi dalykai. Nuorodas tipas nustatomas per papildomą nustatymą, jei nenorima, kad ji būtų follow.

Ir dar skubu pridėti, kad jei jau galite gauti nuorodą, bet jums pasako, kad ji bus no follow, tai imkite ir tokią. TIkrai geriau nei nieko, ypač kai dar tik pradedate.

Kaip pasitikrinti situaciją?

Domeno autoritetas nėra oficialus google reitingavimo faktorius. Kažkada anksčiau jei rodydavo skaičius, bet dabar jau ne ir autoritetą galima pamatuoti kitų sukurtais įrankiais. Nemokamų variantų yra nemažai, pasigooglinkite „backlink checker tool” ir ten įvedę pamatysite savo skaičių. Jis gali būti nuo 0 ar 1 iki 100. 

Tame pačiame įrankyje matysite ir kokias nuorodas turite. Jas, beje, galite matyti ir Search Console įrankyje, jei pasirinksite Links iš kairiojo meniu juostos.

Paprastai išorinis SEO mano klientams yra nemaloniausias darbas iš visų optimizavimo sudedamųjų, nes reikia kažko prašyti, kažką siūlyti ir ne viskas priklauso nuo mūsų pačių. Bet nuoširdžiai linkiu  išsikelti sau konkretų tikslą ir pasiraitoti rankoves jo siekiant. Jei galite surinkti 10 nuorodų per metus, bus puikūs rezultatai ir jau po kelių metų neatsidžiaugsite, kad nedelsėte.

Na nebent reitingo paieškoje planai labai ambicingi, tuomet to gali ir nepakakti, bet kalbant apie nuosaikią strategiją, kai tvarkotės SEO patys, tuomet tokį variantą ir siūlau.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos