Tinklalapių dizainas: kas žmonėms gražu ir ar grožy esmė

tinklalapiu dizainas ir konversijos

Reikia tinklalapio ir turi biudžeto tik vienai profesionaliai paslaugai? Aš visą jį skirčiau dizaineriui. 

Stebina tokie žodžiai iš optimizavimo specialistės? Nors ir esu SEO specialistė vistiek išlaikau esminį suvokimą, kad nėra tikslo atvesti lankytojų srauto į svetainę, jei jie nekonvertuos – neatliks norimo veiksmo. Tad SEO nors ir tikrai labai svarbus darbas, bet tinkamas dizainas eina dar prieš optimizavimą paieškos sistemoms

Tinklalapio dizainas turi padėti išlaikyti į tinklalapį atėjusį žmogų ir jį konvertuoti tuo pat metu atspindėdamas prekės ženklą ir siųsdamas netiesiogines žinutes žmogui apie ką čia viskas. Žodžiu, dizainas yra svetainės barbė devyndarbė ir atlieka daugiau rolių, nei tiesiog gražiai atrodo 🙂 

 

Šiame straipsnyje papasakosiu apie tokius (netikėtus) dalykus:

  • absoliuti dauguma sprendžia apie knygą iš viršelio –  apie svetainę iš jos dizaino
  • jei naudojimasis ir navigavimas svetainėje bus aiškus, svetainę lankytojas įvertins kaip gražią (!)
  • paprastumas ir aiškumas visada laimi, įmantrūs sprendimai vargina lankytojus
 

Praktinis intarpas eiliškumo susiorientavimui.

Dizainą ruošiame po to, kai jau turime prekės ženklo pamatus – identitetas, pozicionavimas, kiti niuansai priklausomai nuo verslo tipo ir aplinkybių. Bet esmė tokia, kad pirmiausia darome visokius esminius išsigryninimus – paruošiamuosius darbus, nuo kurių atsispirs ir tekstų rašytojai. Ir tuomet, kai jau turėsite tekstus, dizaineris galės sudėlioti pirmus variantus, kad. tilptų norima info. Optimizavimas seka jau po to (susirašom ;))

 

Apie knygą visgi sprendžiam iš viršelio ​

Tinklalapių patikimumą žmonės įvertina pagal jo dizainą, tekstą ir kitus dalykus kaip pavyzdžiui rekvizitų rodymą.

Tačiau pats pirmas įspūdis susidaro tik iš dizaino.

Net 94% respondentų kalbant apie svetainės paliktą įspūdį minėjo išvaizdos dalykus (logo, meniu, spalvas, foto).

Svarbu pažymėti, kad tai, kaip žmonės sako, kad vertina svetaines ir kaip tai daro iš tiesų yra du skirtingi dalykai.  Tai parodė Stamfordo tyrimas.  Tad jei dabar mąstai, kad tu vertini tinklalapius visai kitaip, turbūt iš tiesų visgi ne 🙂

Mes žmonės, teisiam greitai, užtenka 0,05 sekundės susiformuoti pirmam įspūdžiui. Tai ir nuostabu ir gasdina vienu metu. Bet kokiu atveju ,tai akivaizdžiai parodo, kad tinklalapių vaizdas negali būti prastas.

Yra nemažai ir akademinių tekstų apie tai, kiek svarbu svetainės išvaizda

Juk tikrai visi esam susidūrę su tokiomis svetainėmis, kurios kelia “kažkas čia ne taip” emociją ir jei nėra pasitikėjimo pirkti, tiesiog išeinam kitur. Dar kitas niuansas, kai akivaizdžiai padaryta mėgėjiškai ir “papigiai”. Kodėl kažkas turėtų pirkti parduotuvėje, kurios savininkai patys neperka (dizaino, fotografo ar tekstų rašytojo paslaugų)? Jaučiama atmetimo reakciją, kai tokia svetainė prašo aukštos kainos. Čia jau baigiu reality check ir grįžtam prie faktų. 

Konversijų specialistai nuolat dalinasi kaip jų testai parodo, kad profesionalus dizainas konvertuoja (žmonės perka, užsako paslaugas, atlieka kitą mėgiamą veiksmą) visada geriau, nei mėgėjiškas. 

Tad apibendrinus, tinkamas dizainas kels lankytojo pasitikėjimą verslu, kas yra be galo svarbu, jei norime, kad jis išleistų pinigus mūsų svetainėje.

 

Du svarbiausi dalykai

Svarbiausia yra, kad svetainės dizainas būtų paprastas ir prototipiškas.

Ką tai reiškia ir iš kur aš tai ištraukiau?

Google atliko labai didelės apimties tyrimą, kur nustatė šiuos du aspektus kaip esminius, ko nori žmonės internetinėse svetainėse.

Ką reiškia paprastumas tinklalapyje?

Vizualiai kompleksiškus puslapius lankytojai vertina kaip mažiau gražius. Grubiai tariant, jei vaizdas stipriai apkrautas – lankytojui nepatiks.

O su paprastumu turima omeny aiškumą lankytojui. Vadinasi, kalbame ne apie minimalizmą ar mažą info kiekį, ne apie perteklinę info, o apie pakankamą kiekį, tokį, kokio reikia lankytojui. Beje, Tekstų ilgiai tinklalapiuose yra atskira ir labai dėmesio verta tema.

Lankytojo akis neturi klaidžioti po svetainę ieškodama reikalingos info, reikia vizualinės hierarchijos viską išdėstyti taip, kad žmogus suprastų esmę ir nepavargtų. 

Ką reiškia prototipiškumas tinklalapyje?

Prototipiškumas yra mūsų automatinis įsivaizdavimas apie kažką pažįstamo, tarsi šablonas kažkokiam konceptui. Tarkim kai sakau mergaitiška spalva, pirma šaus į galvą rožinė ir panašūs dalykai.

Pasirodo, kad žmonės nenori naujovių, jie nori pažįstamo išdėstymo atitinkamų tipų svetainėse. Pvz. elektroninėse parduotuvėse žmonės jau žino kaip viskas išdėstyta, kaip atrodo blogas, prekių puslapiai.. Jie nenori perdėtai inovatyvių sprendimų, kai pvz. skrolinama į šoną, o krepšelio ikona ne viršutiniame kampe.

Tai, kad panašūs principai pritaikomi daugelyje parduotuvių dar nereiškia, kad čia kūrybingumo trūkumas, dizainas turi atitikti tam tikrus lūkesčius.

Yra toks dalykas kaip cognitive fluency, tai reiškia, kad mūsų smegenys mieliau užsiima dalykais, kurie jau pažįstami, tarkim perkant įprasto išdėstymo parduotuvėje. Jei dizainas neatitinka įsivaizdavimo ir yra sunku susiorientuoti, tokia svetainė bus įvertinta kaip mažiau graži. Nors kaip suprantama čia net ne apie grožį, bet taip jau veikia mūsų smegenys.

Taigi, reikia tokio dizaino, kuris aiškiai perteikia tikslą, palengvina jo pasiekimą (pirkimą, užsiregistravimą ir tt.). Kiekvienas svetainės puslapis turi savo tikslą ir viskas, kas neprisideda prie to gali būti pašalinta, nes žmonės nori suprasti kas vyksta ir numatyti, kas bus toliau. 

Tik čia iškart primenu, kad nepersistenkite su informaciniu minimalizmu. Informacijos turi būti pakankamai, kad žmogus galėtų priimti sprendimą pirkti. Jei nebus pakankamai medžiagos, kuri atsakytų į žmogui kylančius klausimus ir prieštaravimus, pirkimas gali ir neįvykti.

Visas procesas lankytojui turi atrodyti paprastas, žmogus neturi galvoti “kur čia paspausti”, “kas bus, kai paspausiu”, dizainas turi duoti lankytojui intuityvų suvokimą kur ką daryti.

 Čia ir slypi visas užkulisinis tinklalapių dizaino grožis, nes kad taip būtų, būna įdėta labai daug darbo.

 

Kas yra geras tinklalapio dizainas?

Tema subjektyvi ir skoniai skiriasi, tad prie konkrečių detalių nesikabinėkime ir jų neaptarinėkime, o eikime prie bigger picture fundamentalių dalykų.

Geras dizainas nebūtinai yra  trendinantis. Tokie dalykai kaip metų spalvų naudojimas ir pan. yra trendai ir jie nebūtinai bus gero ar blogo dizaino pavyzdžiai, čia ne apie tai. 

Kaip jau minėjau pirmas įspūdis susidaro per 0,05 sekundės . Jis priklauso nuo struktūros, spalvų, erdvės tarp elementų, simetrijos, teksto kiekio, naudojamų fontų ir kitų elementų. Dizaineriai galėtų praleisti dienų dienas pasakodami kaip kiekvienas iš šių aspektų daro įtaka žmogui, jo jaučiamai emocijai ir kaip jie prisideda prie prekės ženklo suvokimo, jo įvertinimo.

Aš pasakysiu ūkiškai: juk tikrai esat dar nepamatę kainų pagalvoję, kad “o čia matyt bus brangu”. Kas sukūrė tokį jausmą? Dizainas. Pateikiant tą pačią prekę kitokioje svetainėje galit susidaryt visai kitokį įspūdį, nors gilinantis į pačią prekę galima ir ginčytis, bet kontekstas, aplinka kur su ja supažindama žaidžia milžinišką rolę. 

Taigi, geras dizainas, be visų techninių-dizaineriškų dalykų, turi perteikti ir norimą emociją, kelti pasitikėjimą, išlaikyti dėmesį, vesti prie tikslo, ir žinoma atrodyti profesionaliai – tinkamai reprezentuoti verslą.

 

Gražumas

Universitetų jungtinis tyrimas parodė, kad net tinklalapiai laimėję aukšto lygio apdovanojimus lankytojams gali pasirodyti negražūs. Tad nepamirškime, kad dėl skonio nesiginčijame.

Bet tikrai svarbu yra suprasti ir ne tik esminius aukščiau aptartus principus, bet ir savo auditoriją. Pvz. žmonės su vis aukštesniu išsilavinimu vis mažiau mėgsta spalviškumą. 

Prižadu, kad profesionalus dizaineris gali papasakoti apie pritaikytus elementus tokių niuansų, kad net neįtarėte, kad jie egzistuoja. 

Nors ir reikia laikytis prototipiškumo (įprastumo), originalumas išliks per foto, spalvas, šriftus ir kitus elementus. Galvokit apie savo auditoriją, aiškumą, lengvumą naudotis ir viskas bus gerai 🙂

Išvados tokios, kad dizainas yra labai svarbu, nes jis sudaro pirmą įspūdį, o jei jis nekoks antro šanso ir negausite, nes žmogus paliks svetainę. Kai jau lankytojas lieka, tada ateina eilė jam skaityti tekstus (nepamirškime, kad planuojant jie turi būti paruošti dar prieš dizainą, kad tinkamai įkomponuoti), kas irgi padės pasiekti tikslą – konvertuoti lankytoją. Tad jūsų arsenalas neapsiriboja vienu aspektu, kad ir koks svarbus dizainas, žvelkime į viską holistiškai. Geras dizainas yra tik pirmas žingsnis.

Nepamirštam ir reality check ir kritiškai įsivertiname savo turimo dizainą ir kai jau jį tobuliname, geriau galvokime ne apie įmantrius sprendimus, o apie aiškumą ir įprastumą. 

Kaip jau išsiaiškinome, posakis “grožis slypi paprastume” yra tiesioginis, kai kalbame apie svetainių dizaino vertinimą.

Beje, rekomenduoju susipažinti su platesne informacija kaip išlaikyti tinklalapio lankytojo dėmesį. 

 

Facebook
LinkedIn
Kategorijos