Naudingas turinys. Svarbus Google algoritmo atnaujinimas

google algoritmas

Google algoritmo atnaujinimas 2022 metų rugpjūtį nusitaikė į nenaudingą turinį. Dar ir dabar po dviejų metų google aktyviai taiko šią sistemą ir “šluoja” iš savo paieškos rezultatų jų akimis nenaudingą turinį. Po 2024 kovo atnaujinimo, jie giriasi pašalinę net 45% rezultatų.

Taigi, kadangi google sistemos automatiškai atpažįsta turinį, kuris arba yra žemos kokybės arba neturi vertės žmonėms, yra nenaudingas (angliškai įvardijama kaip little to no value, unhelpful), visiems dirbantiems su tinklalapiais laikas išsamiai susipažinti su google pateikiamomis gairėmis.

Ką turėtum žinoti - santrauka

Nenaudingas (bent jau google akyse) turinys darys neigiamą įtaką ne tik tam svetainės puslapiui, tačiau ir potencialiai visai svetainei. Tad žemos vertės turinys turėtų būti pašalintas iš svetainės ir tai padės aukščiau reitinguotis kitiems svetainės puslapiams. 

Jei svetainė bus paveikta šio algoritmo ir tuomet imsitės veiksmų, “atsigavimas” gali užtrukti bent keletą mėnesių, kol google įsitikins, kad prastas turinys į jūsų tinklalapį negrįžta. 

Žodžiu, laikas susitvarkyti ir išsikuopti turinio šiuksles. Tikiu, kad visi mes puikiai žinome, kurie blogo įrašai nekokybiški, tam net nereikia išmanyti algoritmo niuansų. Jei turi įrašą, kuris yra praktiškai copy-paste iš kitos svetainės ir siekia vos kelis šimtus žodžių, tai jau faktas, kad jis nėra kokybiškas. 

Apibendrinus formulė tokia:

Kuriame naudingą turinį tikslinei auditorijai ir siekiame jame kuo daugiau originalumo (nuo foto iki teksto).

Google pateikiamos gairės vietomis labai akivaizdžios ir vietomis labai miglotos. Kolkas nukentėjo tokie tinklalapiai:

  • 100% AI sugeneruotas turinys
  • Per daug affiliate linkų 
  • Per daug temų
  • Per daug reklamų 
  • Per daug foto iš pinterest ar foto bankų
  • Per didelis raktažodžių vartojimas, akivaizdžiai SEO fokusas, kai prikepta puslapių visoms frazės variancijoms
  • Nebuvo žmogaus prisilietimo įrodymų, nei author page, nei apie, nei detalių tekste
 

Na, bet važiuojam į detales.

Kaip įsivertinti, ar turinys naudingas?

Svarbiausia yra suprasti, kad google skatina kurti žmonėms, o ne paieškos sistemoms. Sudiev, SEO tekstų rašyme. Čia jau atskira tema ir mane net purto nuo to termino, nes tekstas turi būti tiesiog geras ir tada jau daromi kažkokie veiksmai, kad paieškos varikliai tuos tekstus atrastų. Bet grįžtam atgal prie (ne)naudingo turinio. 

Google pateikia nemažai patarimų, kad eitum tinkama linkme su savo turiniu ir aprašo sistemas iš daugelio požiūrio kampų. Didžiąją dalį info rasite čia  , o aš serviruoju lietuvišką kiek patrumpintą versiją.

Turinio tikslas neturi būti tik lankytojų pritraukimas - SEO

Google rekomenduoja fokusuotis į turinio kūrimą, kuris yra pirmiausia skirtas žmonėms, o ne paieškos sistemoms. 

Štai google patarimai:

  • Nekurti turinio su tikslu surinkti lankytojus iš paieškos sistemų 
  • Nekurti daug skirtingų temų
  • Nepersistengti naudojantis automatizuotu turinio kūrimu
  • Nerašyti kitų straipsnių santraukų 
  • Nerašyti apie dalykus tik todėl, kad jie trendina
  • Rašyti taip, kad skaitytojams nereiktų grįžti į paiešką ieškoti papildomos info iš kitų šaltinių 
  • Nerašyti siekiant konkretaus žodžių skaičiaus
  • Nebūti nišinės temos kūrėju neturint realios ekspertizės
  • Nežadėti atsakyti į klausimą, kuris neturi atsakymo kaip tarkim, kad jau yra filmo premjeros data, nors iš tiesų ji dar nepatvirtinta
  • Nekeisti datos su tikslu, kad turinys atrodytų naujesnis, kai iš tiesų jo nekeiti 
  • Masiškai nekeisti seno turinio nauju su tikslu, kad tokia svetainė atrodys “šviežia”

Gera vartotojo patirtis

Gera svetainės lankytojo patirtis yra ne ką mažiau svarbi nei pats turinys. Google sistemos siekia apdovanoti tokį turinį ir rekomenduoja fokusuotis ne tik į vieną ar du aspektus, bet rūpintis bendra patirtimi. Galite ir patys įsivertinti su jų pateikiamais klausimais:

  • Ar geri core web vitals?
  • Ar saugus naršymas?
  • Ar pritaikyta mobiliai versijai?
  • Ar vengi perteklinių reklamų, kurios trukdo turinio vartojimui? 
  • Ar vengi intrusive interstitials? Kai uždengiama didelė dalis turinio.
  • Ar dizainas toks, kad žmonėms aišku, kur yra pagrindinis turinys puslapyje?

Turinio kokybės klausimai:

  • Ar turinys turi originalios informacijos, ataskaitų, tyrimų ar analizės?
  • Ar turinys suteikia pakankamą, išsamią ar pilną informaciją apie temą?
  • Ar turinyje yra įžvalgų ar informacijos, kuri nėra akivaizdi?
  • Jei turinys remiasi kitais šaltiniais, ar pateikta informacija yra tiesiog kopijavimas ar perrašymas, o gal pridedama pakankamai pridėtinės vertės ir originalumo? (Skamba gan abstrakčiai, bet sakyčiau gan aišku, ko nori google)
  • Ar antraštė / puslapio pavadinimas (heading or page title) yra aprašomojo tipo, naudingą santrauką apie turinį?
  • Ar antraštė / puslapio pavadinimas vengia perdėjimo / nėra šokiruojančio pobūdžio? Vengiam click bait
  • Ar tokį puslapį norėtum pasižymėti (bookmark), pasidalinti su draugu ar rekomenduoti?
  • Ar tikėtumeis tokį turinį rasti spausdintame žurnale, enciklopedijoje ar knygoje? (šitas geras, ane 🙂 ?)
  • Ar turinys teikia daugiau vertės palyginus su kitais puslapiais paieškoje?
  • Ar yra gramatinių ar stilistikos klaidų?
  • Ar turinys gerai paruoštas ir pateiktas ar atrodo nesistematiškai ir skubiai sudėliotas?
  • Ar turinys paruoštas masiškai / gautas iš didelio kūrėjų kiekio ar jau panaudotas dideliame tinklalapių kiekyje?

Ekspertizės klausimai:

  • Ar turinys pateiktas taip, kad noris juo pasitikėti: aiškūs šaltiniai, ekspertizės įrodymai, autoriaus patirtis (per author page arba apie puslapį)
  • Jei kas pasigilintų į puslapį ar jiems susidarytų įspūdis, kad tai patikimas / plačiai pripažintas šios temos autoritetas
  • Ar turinys parašytas / peržiūrėtas eksperto / entuziasto, kuris akivaizdžiai išmano temą?
  • Ar turinys turi kokių laisvai patikrinamų faktinių klaidų?

Ar tikrai tavo fokusas į žmones:

  • Ar turi tikslinę auditoriją, kuriai turinys pasirodytų vertingas, jei jie eitų tiesiogiai į tavo tinklapį?
  • Ar tavo turinys aiškiai parodo asmeninę ekspertizę ir žinių gilį (turima omeny, kad tai turėtum, jei iš tiesų būtum pasinaudojęs aprašomu produktu ar aplankęs vietą)
  • Ar tavo tinklapis turi pagrindinį tikslą ir fokusą?
  • Ar tavo turinio skaitovas jausis kaip gavęs malonią patirtį?

EEAT signalai

Google taip pat rekomenduoja susipažinti su EEAT signalais. Tai kita labai plati tema, kuriai bus skirtas blogo įrašas, jei smalsu jau dabar, tai esu apie tai kalbėjusi savo instagram paskyroje. 

EEAT reiškia:

  • Expertise – ekspertizė
  • Experience – patirtis
  • Authoritativeness – autoritetingumas
  • Trust – patikimumas. Google sako, kad šis signalas pats svarbiausias.

Pabaigai. Nepalengvina gyvenimo tokie pokyčiai dažniausiai tik tiems, kurie chaltūrindavo, ieškodavo lengvų kelių ir tik retais atvejais nukentėdavo to nenusipelnę tinklapiai, dažniau pasitaikydavo laikinas smūgis kol tie rezultatai atnaujinimo metu makaluodavos. 

Vartotojui tikrai bus malonu rasti daugiau kokybės paieškos rezultatuose. Uoliems rašytojams irgi bus malonu sulaukti įvertinimo įdedamoms pastangoms. 

 

Pastebėjau, kad žmonėms sunkiau priimti faktą dėl nuotraukų, kad reikia vengti stockinių. Tačiau čia tikrai gali būti jūsų kelias į aukštesnį reitingą, jei išleisi kelis šimtus fotografo paslaugoms arba pats skirsi laiko. Tad mažiau burbėkim, pasistenkim pasinaudoti duodama informacija ir džiaukimės išaugusiu lankomumu ir tuo pačiu augančiomis pajamomis.

Facebook
LinkedIn
Kategorijos